Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

"På Fjärde Våningen" Del 5

Publicerad 2013-04-30 23:12:00 i Allmänt,

Nu kommer jag skriva "På Fjärde Våningen"  del 5 som kommer nu:
 
 
På Fjärde Våningen" Del 5
 
 
Petras hjärta dunkade hår, det fanns inget hopp nu...
Petra kände att skåp-dörren rycktes upp, där stod "vampyren" en man som var svartklädd....
Mannen kollade djupt in i Petras ögon, djupare, djupare in i Petras ögon....
Då plötsligt, röt mannen till.
-Din lilla rackare, vad gör du i skåpet då? Sa mannen
Petra skakade, hon darrade av rädsla inget fanns det att göra nu nej inget....
-Svara din eländiga unge! Skrek mannen
Petra vågade inte säga ett endaste ord, inget kom ut ur henne förutom rädsla...
Men då plötsligt kom det ut ord från Petra.
-Vad vill du? Sa Petra lågt
-Vad jag vill förfan? Jag undrar varför du är i skåpet! Sa mannen
Mannen visade sina lååånga tänder, han gapade stort.
Petra visste inte var hon skulle ta vägen hon var fast i skåpet och mannen var utanför....
-Akta dig lilla unge, annars tar jag ett bett om dig och suger upp all blod i dig. Sa mannen
Petra kände sig underlägsen, det fanns inget att göra nu nej inget...
-Jag kommer bita dig alldeles strax lilla du, hahaha, hahahaha! Skrattade mannen
Då just den sekunden, tänkte Evelina vad som har hänt med Petra. Evelina bestämde sig att gå ner till Fjärde Våningen och kolla.
-Det här är din sista minut, jag är hungrig! Aaaaah, sååååå hungrig på blod..... Sa mannen
Just då kom Evelina smygande nedför trappan..
Evelinas och Petras blickar möttes..
-10 sek kvar.. sa mannen
Hjälp mig tänkte Petra, hjälp mig! Tänkte Petra
-6 sek kvar, jag vill ha BLOD! Sa mannen
Evelina ville bara fälla mannen, men såklart kunde hon inte göra det.. Mannen är 1000 gånger starkare än Evelina..
-4 sek kvar! Sa mannen
Petra var så rädd, så rädd som hon någonsin hade varit...
Det här kan vara sista gången i mitt liv, sista dagen..
Det rann en tår ner från Petras kind..
-2 sek kvar! Sa mannen
Då just kom Petra på att Evelina aldrig skulle svika Petra, om någon dog skulle både dö, det hade Evelina lovat. Hon skulle alltid skydda mig från faror och allt.
-1 sek kvar, mm ska nog börja hugga nu! Sa mannen
Sista sekunden kvar i mitt liv tänkte Petra....
-Nu blod dags!!!!!
Precis när mannen skulle hugga Petra kastade Evelina just vitlök i mannens mun...
Mannen släppte taget om Petra och föll ihop.
-PETRA! Ropade Evelina
-Åh, Evelina! Sa Petra
-Det var precis i munnen vitlöken kom, där var jag så bra man någonsin kommer att vara! Sa Evelina
-Du var super Evelina oh du räddade mitt liv. Sa Petra
-Jag sa ju att jag aldrig skulle svika dig Petra. Sa Evelina
Petra kramade Evelina hårt.
Petra viskade till Evelina.
-Du är världens bästa syster du Evelina! Viskade Petra
-Du med! Svarade Evelina
-Vi måste hem nu. Sa Petra
-Ja absolut! Sa Evelina
När tjejerna gick hem var allting som vanligt, deras mamma och pappa märkte inget denna gång heller.
 
 
 
 
 
 
 
S L U T
 
 
 
 
 
SLUT! Nu var denna berättelse SLUT!
Berättelsen gjord av: Lovisa Öberg Isaksson
"På Fjärde Våningen"
 
 
 
Tack och hej och jag hoppas att ni tyckte berättelsen var bra. Denna berättelse har varit jätte kul att skriva och det kommer att komma nya berättelser fram över! Tack att ni har läst denna berättelse!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Angela

Publicerad 2013-05-01 12:41:50

Den var jätte bra lovisa önska att det fans fler delar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela