Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

"Andarnas Hemlighet" Del 2

Publicerad 2013-06-11 21:39:28 i Allmänt,

Del 2 på "Andarnas Hemlighet"
Jennie visste att Elsa inte heller trodde på andar och spöken och sånt, men nu när Elsa lät så förtvivlad var det verkligen på allvar..
Imorgon var de Lördag och då skulle hon vara med Elsa.
Klockan var redan halv 1 och Jennie kände sig lite sömnig..
När hon la sig i sin säng gick de inte att somna. Jennie tänkte på om de verkligen spökade i Elsas rum eller hela huset! Tänk om de är andar som bor i hennes hus, kanske är uppe på natten och går runt i huset och allt..
De var alldeles mörkt i Jennies rum då hon tänkte på om det spökade i hennes rum.
Nej de gör de inte! sa hon strängt till säg själv.
Men till slut måste hon ha somnat, för då vaknade hon av en ljus solstråle som blände henne..
Hon kollade på klockan på hennes mobil och den var redan 12:56. Då såg hon att Elsa hade ringt en gång hon ringde upp henne..
-" Hallå. sa Jennie
-" Hej! sa Elsa
-" Du skulle vi vara idag eller?  sa Jennie
-" Ja, de skulle vi väl eller gick det inte för dig? sa Elsa
-" Vänta jag ska bara fråga.. sa Jennie
-" Ok. sa Elsa
-" Ja de gick, men vi kan inte vara hos mig men då kan vi väl kanske vara hos dig eller?? sa Jennie
-" Ja, de kan vi. Sa Elsa
-" Ok när ska vi vara då? Sa Jennie
-" Klockan halv 2 kanske? Frågade Elsa
-" Mm, de kan vi men vad är klockan nu? Sa Jennie
-" 13:06, är den. Sa Elsa
-" Ok, tack.. Sa Jennie
-" Då är vi då då? Eller?? Sa Elsa
-" Japp! Sa Jennie
-" Bra! Hejdå.. Sa Elsa
-" Hejdå syns! Sa Jennie
Nu måste Jennie verkligen skynda sig för hon skulle vara där 13:30 hos Elsa. Hon klädde på sig, gjorde iordning sig. När klockan var 13:24 så var hon äntligen klar. Då så skjutsade Jennies mamma henne till Elsa.
-" Jag hämtar dig senast halv 5, om det går bra för dom?" Sa Jennies mamma Lisa
-" Ok hämta mig halv 5. Men måste bara messa och fråga om de går att jag kan stanna till halv 5.". Sa Jennie
-" Gör det. Sa Lisa
Då skrev Jennie till Elsa:
"Kan jag stanna hos dig till halv 5?"
"De går super!" Fick hon ett svar av Elsa strax där på.
När hon hade kommit fram till Elsas hus så stod Elsa där och väntade..
-" Hej! Sa hon glatt
-"Tjena! Sa Jennie
-" Det har hänt en jätte läskig sak inatt, inne på mitt rum! sa Elsa
-"Vad har hänt??? Svarade Jennie spänt
-" En av mina affischer har blivit sönder rivna eller sönder dragna!! sa Elsa snabbt
-" Va? Men gud! Hur har dom blivit de? Sa Jennie hastigt
-" De är andarna.. Sa Elsa
-" Va, hur vet du att de är andar som har gjort det? sa Jennie
-" Jag tror det.. Vårat hus är ca 100 år, men de är ju såklart renoverat sen dess! De har bott massa generationer här som är döda nu. Men förut hittade vi gamla skriv blad som det stod jättemycket på! De var gammel svenska, ingen i  min familj fattar vad de står knappt! Sa Elsa
-" Va? 100 år? Vart hittade ni det där skrivbladet någonstans? Frågade Jennie
-"Uppe på den läskiga hemska vinden. Sa Elsa
-" Va? Men gud.. Sa Jennie
-" Men kom nu jag ska visa dig hur min affisch ser ut! Sa Elsa
-" Ok. Sa Jennie
-" Kom!! Sa Elsa
Elsa ryckte tag i Jennie och kutade in på Elsas rum.
-" Kolla här! Sa Elsa
Elsa pekade på en affisch där det var en liten kattunge på. Den var helt sönderriven och tapetern bakom med.
-" Men oj, det ser ut som om någon klo har rivit! Sa Jennie
-" Ja kanske det men finns väl ingen ande med klor? Eller? Sa Elsa
-" Vem vet ens om det är en ande.. Men en ande kan kanske ha klor? Sa Jennie
-" Du är inte klok! En ande kan inte ha klor! Sa Elsa
-" Det vet väl inte du? Har du sett en ande förut eller? Sa Jennie
-" Nej, men en människa har ej klor! Sa Elsa
-" När en människa dör kanske dom får klor? Sa Jennie
-" Haha, nej.. Eller vem vet? Sa Elsa
-" Mmm.. Sa Jennie
-" Jag vill verkligen flytta här ifrån. Sa Elsa
-" Förstår det! Sa Jennie
-" Japp.. Sa Elsa
-" Händer det där bara på natten?? Sa Jennie
-" Ja men lite på dagen också.. Sa Elsa
-" Ok. Men har du pratat med dina föräldar med de där med den rivna affischen? Sa Jennie
-" Ja, de har jag och dom blev väldigt oroliga då. Sa Elsa
-" Ok.. Sa Jennie
-" Mamma och pappa tycker också att vi ska flytta nu för att det händer så hemska saker i mitt rum! Sa Elsa
-" Tyst jag hörde något märkligt ljud. Sa Jennie
-" Ja, du jag hör det också! Sa Elsa
-" Hjälp.. Sa Jennie
-" Tyst.. Sa Elsa
-" Är dina föräldar hemma? sa Jennie
-" Ja men mamma är ute och går med Orex våran hund. Sa Elsa
-" Vad tror du de var för ljud? Sa Jennie
-" Ett sånt där tyst grälande hör jag på nätterna också. Sa Elsa
-" Gud vad läskigt!!!!! Sa Jennie
Aaaaoooppppyyyyyyrraaaaaaaiiissssaaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkmmmmmmmoooooolllllluuuuuoooo!!
-" Hörde du grälet igen Jennie? Sa Elsa
-" Ja. Sa Jennie
Jennies ben darrade, hon blev alldeles kall. Vart kom ljudet ifrån? Vad var det som grälade?
-" Kom spring ner! Sa Elsa
Dom båda sprang ner i världens fart.
-"Där kommer mamma med Orex! Sa Elsa
-" Jaa.. Sa Jennie
När Elsas mamma Nadja kom innanför dörren skrek dom båda två..
-" Mamma!!!! Vi hörde något ljud igen som jag hörde inatt ett tyst gnälande!!!! Sa Elsa
-" Lugna ner dig. Sa Elsas mamma
-" Tyst de lät nu också!! Sa Jennie
-" Jag vet jag har hört grälandet själv. Men vi ska snart flytta de vet du Elsa, jag förstår att ni är rädda. Sa Nadja Elsas mamma
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaooooooooooooooooooooooooooppppppppppppppppppppyyyyyyyyyyyyyyyyttaaaaaaaaaaaaaaaaiii
iiiiiiiisssaakkkkoooolluuuuooooooo!!
-"Hörde ni ljudet igen? Sa Elsa
-" Ja. Sa Jennie
-" Jag har hört de ja jag vet. Sa Nadja
-" Men vad är et för något egentligen som gräler? Frågade Jennie
-" Vi vet inte. Sa Nadja
-" Vi ska flytta så fort vi kan om vi hittar något nytt hus! Sa Nadja
Då plötsligt kände Jennie att det var någon som knackade henne i ryggen.
-" Vem knackade mig i ryggen? Sa Jennie
-" Va? Inte jag. Sa Elsa
-" Varför skulle jag ha gjort det för? sa Nadja
Hon hörde fotspår som gick exakt brevid henne.
-" Det är nån som går här jag hör fotspår! Sa Jennie
-" Jag hör de också, hjälp! Sa Elsa
-" Lugn kom här tjejer. Sa Nadja
-" Oj klockan är 16:29 jag ska hem nu! Sa Jennie
-" Ok, hejdå! sa Elsa
-" Hejdå sa Jennie
-" Hejdå Jennie, jag beklagar andarna, eller vad de nu är.... sa Nadja.
-"Hejdå allihop... sa Jennie!
Jennie sprang mot bilen där hennes pappa satt och väntade..
-" Hej.. Sa Jennie
-" Hejsan. Sa Jennies pappa
-" Hur var det där då? Sa Jennies pappa Anders
-" Eeh, bra väl.. Sa Jennie
 
 
 
 
 
Det var del 2 på "Andarnas Hemlighet"
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela