Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

"Andarnas Hemlighet" Ny berättelse!!!! Del 1

Publicerad 2013-05-22 19:30:00 i Allmänt,

Del 1 på "Andarnas Hemlighet"

Det var en väldigt tidig morgon när Jennie hörde väckarklockan ringde.

Men ååh, orka gå upp tänkte Jennie.. Kl var halv 8 när Jennie kollade upp på klockan som hängde på väggen.. 

-"Jag börjar ju skolan om en kvart!" Skrek Jennie

Jennies skola som hon gick i började kvart i 8... Jennies mamma och pappa var på jobbet och Jennie skulle stiga upp själv idag.. Annars så brukade antingen Jennies pappa eller Jennies mamma väcka henne.

Jennie klev upp ur sängen och satte på sig kläderna så fort som möjligt..

Nu måste jag verkligen skynda mig tänkte Jennie när hon åt frukost..

Medans hon åt frukost fick hon ett sms på sin mobil det var hennes mamma Lisa. Där stod det: Visst har du väl gått upp nu och ska till skolan nu?

Jennie skickade genast tillbaka ett sms.. Där hon skrev: Ja, jag ska snart gå till skolan..

Då fick Jennie ett sms tillbaka.. Där hade hennes mamma skrivit:

Men har du inte ens börjat gått än? Ni börjar ju om 5 min!!!! Så skynda dig nu!!

Jennie skrev snabbt: Jaja, jag skyndar mig allt vad jag orkar!

Jennie rusade in i badrummet och borstade tänderna o.s.v....

När Jennie äntligen skulle börja gå sprang hon med rasande fart till skolan,

hon kollade snabbt på sin mobil och kollade var klockan var så var den 7:45.

Jennie sprang så fort hon någonsin hade sprungit.. När hon äntligen kom till skolan var alla uppe i klassrummet.... Hon gick in i kapprummet och sen skyndade hon sig snabbt att springa upp till klassrummet.. Då öppnad Jennie försiktigt dörren där stod hon, hon hade aldrig någonsin kommit försent knappt förut. Jennie gick med små tysta steg in i klassrummet.

-"Förlåt att jag kom för sent..." Fick hon ur sig

-"Jaja..." sa deras lärare Klas..

När skoldagen var slut sprang Jennie hem, hon visste egentligen inte varför hon sprang...

När hon hade gått in i hennes hus tog hon fram mobilen.. Hon hade 8 missade samtal.. Åååh nej tänkte Jennie.. Det var från Elsa..

Elsa tänkte Jennie... Elsa varför har hon ringt mig 8 gånger? Har något hänt kanske....? Elsa var Jennies bästis dom brukade vara  mycket med varandra, men dom gick inte på samma skola.. Jennie ringde upp Elsa,

-"Hallå?" sa Jennie

-"Hej..." Sa Elsa

-"Varför har du ringt mig 8 gånger?" Frågade Jennie

-"Jag har märkt något konstigt med vårat hus, något läskigt..." Sa Elsa

-"Vadåå??? Vadå????" Undrade Jennie

-" Jag tror det spökar, när jag sa åt mamma och pappa att det spökade brydde de inte sig om.. Det är därför jag ville prata  med dig om det!" Sa Elsa

-"Men hur vet du att det spökar?" Sa Jennie

-"Igår när jag hade nyss städat rummet så hade jag damsugat.. Då ställde jag ut damsugaren sen när jag hade damsugat färdigt, men sedan var damsugaren där igen!! Jag frågade mamma, pappa och min lillebror men ingen hade rört den eller tagit dit den på mitt rum igen... Idag var mitt fönster öppet! Men jag hade inte öppnat det eller mamma, pappa eller min lillebror!! Jag vet inte varför det händer så märkliga saker!?" Sa Elsa

-"Nämen gud, vilka märkliga saker det har hänt hos dig, eller på ditt rum!" Sa Jennie

-" Nu kommer inte jag vilja sova i mitt rum inatt!" Sa Elsa

-" Det skulle inte jag heller våga!" Sa Jennie

-"Kan inte vi vara imorgon om du vill?" Frågade Elsa

-" Jo det kan vi väl!" Sa Jennie

-"Hejdå, jag ringer dig imorgon!" Sa Elsa

-"Ja gör det!!" Sa Jennie

Jennie trodde inte så mycket på andar och sådana saker, men vad hände egentligen med Elsas rum..?

 

 

 

Det var del 1 på "Andarnas Hemlighet"

Del 2 kommer jag att skriva nån dag också ;)!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela