Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Dagen - Tråkig

Publicerad 2013-10-09 17:34:37 i Allmänt,

 
Hej, idag kmr jag dock inte göra ngt alls, har varit i skolan idag. Nu är det plugg till matteprovet imorgon, dessutom är det vilodag för Ville idag. Imorgon blir det nog rida med Angela och kke Olivia..

Här kmr "galoppören" haha helt sjukt asså! Längtaaaar så mkt till julen och min födelsedag som är till våren, så jag får ridstööövlarna och systemkameran! Längtan är så sjukt stor asså! :)
 
Sen ngn dag ska jag testa ut lite outfitter till Ville, blir nog imorgon elr på Fredag om jag hinner! Ska oxå skicka efter ett par ljusblåa benskydd. Sen nytt träns, allt kan man ju inte precis önska sig i julklapp. Så jag håller på att tjäna nu.
 
En sak ja verkligen undrar egentligen är att:
 
Förut när jag var lite yngre typ 8-10 år så var jag inte lika hästintresserad som jag är nu. Eller jag var nog lika hästintresserad men, liksom orka inte rida lika mkt osv.. Men nu är jag så taggad och nästan adrig trött, några säger att man orkar bättre att ha häst när man börjar bli äldre än 8-10 år.. Kan kke vara sant för nu är jag mkt mer "taggad" haha.. Blir väl tävling till våren nurå oxå! När Ville snart får en sån toppkondis. ;) Kke inte exakt "ToppKondis" då men, en bra kondition..
 
När jag kmr börja tävla till våren så är det nog "hoppning" som gäller först nu, iaf vad jag vill. Jag tkr iaf så att huvudsaken man är med i tävlingen vinna är inte allt, jag tänker iaf så. För det finns folk som INTE vågar tävla, inte för jag vill vara dumma på dom men det är ju 100000000000 ggr bättre att försöka. Alltså vara med än att skita i det och tänka:"Jag vågar inte tävla, tänk att visa upp sig om det inte går bra!"
Men inte för att vara elak men ni är så fega, vrf inte tro lite på sig själv och försök att göra sitt bästa ist för bara ge upp?
 
Det kan vara lite spänt för att tävla, men bättre att försöka och göra sitt bästa än att bara skita i saken och ge upp?? Jag blir så uppjagad för varje gång jag skriver ngn åskikt, jag kan skriva hur mkt som helst. Vet inte riktigt alls vrf, men jag vill inte vara elak på ngn och säga att "Ngn måste tävla.." Nej det säger jag INTE! Men jag tkr dom som inte vågar tävla, men kke vill egentligen är rätt så fega!
 
Om man inte vill tävla, så jag accepterar såklart dom som inte vill tävla. Men tkr ni ändå ska testa för, det spelar ingen roll om man kommer på placering elr inte, huvudsaken att man är med och tävlar. Plus gör sitt bästa, mer kan man inte ha begärt från sig själv.
 
Gör Erat Bästa!
 
Good Luck! :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela