Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Dagen....

Publicerad 2013-09-26 21:32:57 i Allmänt,

Hej!
Idag har jag ridit med Angela och mamma, vi red ut.. Angela hade faktiskt Snövit denna gång eftersom mamma hade med Smacken oxå ju (hon red ju liksom på han) då Snövit dock inte vill vara ensam i en hage.. Jag hade Ville... ♥ Tyckte det var ganska bra att Angela tog Snövit, eftersom Snövit måste ju oxå jobba!
 
Planer inför morgondagen: Antingen så ska jag rida, elr bara mysa på med mysfredag! Om jag ska rida imorgon som jag nog ska så ska jag nog ta Snövit.. Elr nu känner jag såhär: Men Ville behöver ju jobba mer än Snövit! Eee, jag rider ju typ aldrig Snövit..? Men vad sjutton ska jag göra då? Vill rida Ville men det är ju nåt som säger i mig att "Snövit mååååste du ju  oxåå rida, vad haaar du heeenne till annarsssss??" Säger mitt undermedvetna! Haha..... Närå, men jag vet liksom inte när jag ska ta Snövit elr Ville.. Ville behövs ju ridas varje dag nästan! Men känns så konstigt att inte ta Snövit, jag fattar liksom inte.. Hur ska jag göra?? Rida båda elr? Nej, det kommer jag inte hinna och orka!
Men Whata? Vad ska jag liksom ta mig till.... Svårt med 2 hästar, nu kan ju inte Molly B heller rida Snövit när vi bor här i Färila. Men vi ska flytta hem nästa vecka.
Så, jag har ingen aning..... Har tänkt på med en till medryttare på Snövit???? Elr nej, tänker jag... Snövit är en svår bus ponny, som inte ska ha för många ryttare.. För då tappar hennes och *mitt* självfortroende och känner att hon dock inte litar på mig! För då börjar hon testa den "nya" medryttaren, osv svårt blir liksom .. ^.^
Ska nog sluta skriva nu för jag kooom verkligen in på sidespår!!!!! Hahaha! :P
 
 
 
Åå, vad jag vill ha en jäkla ridbana här i färila just nu!
 
Vill oxå ha Ville på Sjöbo Stall.. Vet att det dock INTE finns någon ledig box. Men tänker bara för mig själv, för förut hade jag ju Ville där i Sjöbo Stall..... Men då orkade jag ju knappt sköta om Ville/rida honom direkt efter skolan. Jag var trött då, men det är jag inte längre! Så satsar på att nästa vinter är det inte fullt i Sjöbo Stall längre så jag kan ha Ville där.... Men då säger jag ju ännu en gång.. Vem tar hand om min lilla vita fluffiga Ponny då? :o Jag kommer INTE att hinna tror jag. JAG KAN INTE RIDA 2 GGR OM DAGEN! DET HINNER JAG BARA INTE!!!!!! JAG HAR SKOLAN/LÄXOR/RIDA TVÅ GGR OM DAGEN.. Hur går det ihop tro?? Jag kan inte bara vara i stallet jag måste tänka på LÄXORNA oxå, Snövit med! Isf måste jag ha någon som kan sköta om min lilla vita sötnos, rida henne då jag INTE kommer att rida elr vara med när den SKÖTER OM / rider henne..... Någon som kan komma till Snövit som bor nära kke? Molly jag vet att du säkert skulle vilja men du kan väl inte komma till Snövit 4-6 ggr i veckan! Mer än 6 ggr behövs inte någon komma och sköta om henne. Men om ngn skulle vilja det såå får den gärna.. ;)
Minst 4 ggr i veckan iaf! Elr om det absolut så, så skulle absoluta NOLLPUNKTEN vara 3 ggr i veckan..
 
 
Inget mer skrivande nu! Godnatt upptaderar mer imorgon! Inget säkert att jag ska ha Ville i Stallet men skulle vilja! ;)
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-09-26 21:52:19

Oj du verkar ha de väldigt stressigt. Eftersom att du rider Ville på lektion en dag i veckan så kanske han skulle kunna vila dagen efter lektion och då kan du den dagen rida snövit. Sen kanske du skulle kunna hinna rida båda hästarna om du bara rider ca 30-40 min varje pass. Eller de kanske inte är tillräckligt? Annars kan du kanske rida ville varannan dag och snövit varannan dag och bara ta en liten promenad med den som inte rids eller longera den. Om de inte skulle funka så hoppas jag verkligen att du hittar någon duktig som kan rida lilla snövit, en som förstår henne. Hon verkar vara ganska lätt att missförstå i och med att hon är så pass busig.Håller tummarna för att de löser sig, lycka till!

Svar: Jätte bra skrivit! Tack så mkt för tipset, ska nog lösa sig till slut ska jag tro! ;)
Lovisa

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela