Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Hej!

Publicerad 2013-09-30 15:59:28 i Allmänt,

Hej, idag har jag inte gjort så mkt alls förutom att varit i skolan.. Längtar tills nästa vecka för då ska Jossan ev. göra en header till mig. :) Igår red jag Ville, gick kanske inte världens bästa men, jag red i den stora hagen.. Tyckte han kändes stark och ville bara ta tag i bettet och kuta om man skulle släppa honom.. Men han fick verkligen galoppera ur sig. :) Idag blir det nog ingen ridning.. Plugga bajs matte och inte ha kul ska jag nog. :(
 
Tycker mina veckodagar är väldigt stressande, först skolan, läxorna/bara plugga, rida, vara med kompisar.. Väldigt stressigt alltting!
 
Liten veckoplanering som jag typ brukar göra om veckorna: (allt kke inte är exakt, men oftast är det så men inte alltid..)
 
Måndag: Rida med Molly (?) Ibland, men blir varje Måndag nu tror jag när jag kmr flytta hem till Ljusdal!
 
Tisdag: Rider hopplektion
 
Onsdag: Vilodag, för både hästarna och mig.. Plugga kke? :(  (Oftast så rider jag inte då, men kan bli så att jag rider då och då bland veckorna..) Va med kompisar??
 
Torsdag: Rider med Angela..
 
Fredag: Rider med Elin. (Ska prata med Elin och Angela att båda rider varje vecka och INTE varannan var..)
 
Lördag: Ridning (?) Tror jag rider mest ensam då.
 
Söndag: Ridning (?) Men oftast är det så att jag rider antingen Lördag elr Söndag.. Men båda dagarna rider jag också för det mesta.. (Isf rider jag ensam för det mesta..)
 
En liten knäpp *haha* VeckoPlanering.
 
Den ända dagen jag tror jag iaf kan vara med kompisar osv är Onsdag ELR Lördag.. (Rider dom andra dagarna för det mesta..) Nu menar jag verkligen "ELR"
Asså: Onsdag "Eller" Lördag, inte båda dagarna tror jag! Antingen eller liksom..
 
Blir stressigt att ha egen häst och hinna med att umgås med kompisar också..
Inte bara rida med dom alltså umgås, blir väldigt galet stressigt..
 
 
 
(En rätt så gammal bild från Sommar/Höst, dock inte "GAMMAL, GAMMAL" då men.. Lite det ar liksom inte direkt en dag sen denna bild knäpptes.. ;)
 
"MKT" GALOPP PÅ DOM VACKRA ÄNGARNA.. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela