Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Hejj!

Publicerad 2013-09-19 15:19:00 i Allmänt,

Hej, alla glada!
 
Jag hann dock inte lägga in ett till inlägg efter lektionen i Tisdags och skriva hur det gick osv... Jag hade vill om ni undrar det!
 
Men kan säga nu att det gick skapligt bra vi hoppade typ först ett litet hinder och sen en oxer.. Efter lektionen gick jag upp på hoppbanan där uppe och tänkte hoppa lite där med. Men först var det en liten oxer på 60/65 och sedan så höjde jag eftersom.. Tillslut var jag uppe i 90 cm, han hoppade första gången men rev.. Men han var trött och jag ska försöka få honom i topp kondis nu! Rider honom nästan varje dag fast förutom en dag i veckan.. Så jag fååår inte tänka:
 
-"Ää, jag rider imorgon istället, för jag orkar inte idag.. Är trött efter skolan.."
 
Jag har ryckt upp mig riktigt bra, men jag tänkte oxå fundera på att ha en liten medryttare på Ville som rider en gång i veckan. Så jag rider 5 ggr i veckan, sen står han en gång i veckan.. Medryttaren rider en gång i veckan, då rids han 6 grr i veckan.. Det blir ju bra tycker jag. ♥
____________________________________________________________________________________________
Regler för medryttaren isf:
Den får INTE hoppa på Ville, det är ju såklart.. För medryttare brukar ju INTE hoppa på sina medryttar-hästar dessutom. Jag vill få upp ett förtroende i hoppningen med Ville (det har jag redan börjat fått..)
Om Ville inte hade några problem alls i hoppningen så skulle inte heller någon får hoppa på Ville. Haha nu skrev jag ju bara om det, men till saken.. Medryttaren ska vara mjuk i munnen, haha och det är ju suuper lätt att man vet själv om man har hård/mjuk hand. :P Haha! Som man skulle veta det liksom. Men inget planerat, vill inte ta upp det för mkt. Men iaf en medryttare som jag har bara för Ville ska ridas varje dag förutom en dag i veckan. Jag tänker inte vara med när medryttaren rider, men den får gärna ta med sig ngn kompis som kan t.ex rida Gullan/Snövit. Skriv ingen kommentar tack, om ni skulle skriva: "Jag vill vara medryttare på Ville!" Isf frågar jag!
_________________________________________________________________________________________
Det om det nu slutar jag att prata om det. Ska kke rida idag, men tar då nog en liten tur med mamma i skogen elr rider här det bror på.
 
Jossan (http://ljusdalsryttarna.blogg.se) ska nog göra en header/design åt mig på min blogg. Jätte snällt Jossan isf! :)
Men jag har tänkt på vad jag ska ha för bild på headern, ingen bild när jag rider precis om ni trodde det...
Jag ska nog ha en bild när jag står och håller i mina hästar (alltså Ville & Snövit) sen så kke Patrik (en av våra tuppar) kke ska sitta på Snövits rygg.
 
Haha, vet inte riktigt men det är ju så "MINA FAVORIT DJUR!!"
 
Höns & Hästar..
 
Det börjar ju på samma bokstav, rätt passande faktiskt! ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela