Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Är det "coolare" att ha en D-Ponny än en B-Ponny?

Publicerad 2013-12-09 16:14:21 i Tycker och tänker,

Det har jag tänkt på väldigt mycket, för när jag hade Snövit kändes det mer som att det var inte många som gillade Snövit så speciellt mycket, jag blev inte heller lika mkt sedd, eller hur man ska säga.
 
Men när jag fick Ville går alla fram till honom och klappar honom och hur några håller på, alltså det är inte alla som håller på så, men visst så finns det nån enstaka.
 
Jag tycker inte alls det är roligt, blir bara mer och mer irriterad vad mer jag tänker på det. För varför ska man bli mer värd med en D-ponny än en B-Ponny?
 
Kanske är det för Snövit är en liten tjurig ensvis ponny, som många är livrädda för. Men man ska väl behandla en lika iallafall?? VARFÖR SKA MAN BLI MINDRE VÄRD MED EN B-PONNY?? Säg mig, varför? Så tycker jag det oxå är konsigt att dom som inte har några hästar alls, tycker några inte betyder ett skit? Alltså, alla är lika mycket värda. Jaha, några tror kanske att Ville är en så jävla lätt ponny va? Nej, det är han inte han är en väldigt busig ponny, som sparkar väldigt mycket bakut. Haha överdriv tänker ni kanske, men han är en ponny som vill testa mycket. Han sparkar varje gång jag rider han på åkern t.ex men jag bangar inte för det, jag blir inte rädd. Inte sparkar han lågt heller väääääldigt högt. Så dom som påstod att Ville var en lätt häst, kan bara drömma vidare.
 
Alla är lika mycket värda, fastän man har en egen häst eller inte har någon alls.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2013-12-09 16:22:28

Hej, bry dej inte om det dom gör jag har själv problem Med det ibland.. Dom är bara töntiga när dom gör så mot en för Snövit är lika mycket värd som ville är! Det lovar jag ;)

Svar: Hej! Ok, vad bra att jag inte är ensam om det. Ja dom är bara fjantiga när dom gör så håller helt med! ;)
Lovisa

Postat av: Anita Öberg

Publicerad 2013-12-11 14:29:27

Snövit som är så mysig o härlig häst,o söt är hon också så visst tror jag att man gillar henne.Jag gillar det lilla smycket. det

Postat av: Felicia

Publicerad 2013-12-13 18:51:47

Jag tycker ibland att B ponnyer är mycket coolare än dom större, dom har sån otrolig kapacitet vissa av dom! Dessutom så är B ponnyer sååå söta, haha. Sen att man inte kan hoppa lika högt, sure, men hästen är typ 20 cm mindre också så man får visa lite respekt för de. Höjden spelar ingen roll alls heller, mycket bättre att kunna hoppa ett 70 cm hinder snyggt än ett 130 cm hinder jättefult

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-12-17 15:48:33

Ja men precis! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-27 11:20:15

Förut hade jag en b ponny som hete Fisen men dog av kolik när hon Var 2 1/2 år för förra ägaren ljugde om att hon var avmaskad fast när vi kollade upp sen så hade hon 3.500 tusen blodmask åå det var hemskt sen när jag vakna kl.9av att pappa kom in och sa
-Lina det har hent en jätte hemsk sak Fisen har dött.Då började jag stört böla sen förresten 1.15cm var hon och allllla ville gå in till henne fast man var lov och binda upp henne för hon var tjurig.Nu har jag en d ponny som är 3 1/2 år men har kollat på hästnet . Har hittat hennes halvsyster till salu som är super lik hon jag vill ha henne men kan inte ha 2 hästar samtidigt. jag är rädd att hon ska bli såld alltså halvsystern om det nu skulle hända nått med min d ponny då kan vi köpa halvsystern :( :( ps. du är inte ensam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela