Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Sjuk ! :(

Publicerad 2013-02-28 11:08:16 i Allmänt,

Idag är jag sjuk, tror kräksjuk som är väldigt äckligt att ha. Men dessutom har jag oxå ont i halsen ja snarare jätte ont i halsen och har feber. Igår kunna jag inte följa med Julia och rida fast hon kom. Det som var så himla dåligt att jag är sjuk idag är att vi hade elevens-val på skolan idag ! Men jaaja, sånt är livet... Nu känner jag mig typ febrig, ja mår illa och ont i halsen. Inte kul att vara sjuk men sånt äre.... Men hoppas jag är frisk till "Sport-Lovet" !! Så mm.
Så ja, har inget mer att skriva. Jo jag kan skriva en berättelse den heter : På fjärde våningen Del 1:
Det var en ljus Fredags morgon som Evelina såg solen lyste där ute genom fönstret och så hörde Evelina plötsligt ett starkt skrik på undervåningen, (vi bodde i en lägenhet på 5-te våningen,) Evelina hoppade upp ur den varma sköna mjuka sängen. Men så hörde Evelina det starka hesa skriket igen som lät från 4-de våningen. Evelina väckte hennes lillasyster Petra som låg och sov i det närmaste rummet bredvid Evelina, Petra vaknade inte att Evelina sa:
''Vakna nu Petra!!'' Men nej Petra vaknade inte fören Evelina ruskade hårt på Petra.
''Va?'' Sa Petra
''Jag hörde ett mystiskt ljud nedanför oss, jag tror det är på 4-de vårningen!!!'' Sa Evelina
''Vadå för mystiskt ljud hur lät det?'' Undrade Petra nyvaket
''Men jag hörde ett skrik." Svarade Evelina
"Jag bryr mig inte, det är säkert någon bebis som bor där under oss." Sa Petra
"Men jag pratar allvar nu!" Svarade Evelina surt
"Men vadå vad tror du att det är då"? Sa Petra
"Jag vet faktiskt inte!'' sa Evelina
"Men prata inte med mig om det EVELINA!'' Sa Petra ilsket
"Nähä, vad du är sur då PETRA!" Sa Evelina
Evelina gick iväg hon struntade vad Petra tyckte, hon väckte deras föräldrar istället.
"Mamma och pappa!" Sa Evelina högt
"Ja? Vad är det?" svarade Evelinas mamma Ninni
"Jag hörde ett skrik på våningen under oss!" Sa Evelina
"Jasså, det är nog inget kanske en bebis eller något." Sa Evelinas mamma Ninni
"Vad var det du sa?" Frågade Evelinas pappa Robert
"Jag väcktes av ett skrik på undervåningen!" Sa Evelina
"Haha det är väl inget märkvärdigt!" Sa Evelinas pappa Robert.
"Nähä, det tycker inte ni kanske?" Sa Evelina
Evelina struntade i dom. Men hon var så nyfiken vad det var på våningen under dom så hon bestämde sig för att fråga sin syster igen, om dom skulle gå och kolla.
"Petra!" Sa Evelina
"Vad är det nu då"? Sa Petra
"Vill du följa med mig och kolla på undervåningen under oss?" Sa Evelina
"Jag vet inte." Sa Petra
"Men kom igen snälla Petra!" Sa Evelina
"Okej då." Sa Petra
"Yeeees! Men lova du får inte säga något till mamma och pappa att vi går dit"! Sa Evelina
"Okej, jag lovar!" Sa Petra
 
 
 
 
 
 
Det där var Del 1 på fjärde våningen! Nästa del 2 kommer sen någon dag så om ni vill veta fortsättningen så kommer den sen!
 
 
 
Hejdå!
 
 
//Lovisa
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Angela

Publicerad 2013-03-03 15:24:20

Kan inte vänta till del 2 ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela