Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Hej!

Publicerad 2014-08-07 19:58:47 i Allmänt,

Hej, Idag fick Wille stå men igår red ut med mamma och två andra. I förrgår red jag barbacka och skulle egentligen ta rida lite allmänt vanlig dressyr som visst blev några 80 skutt barbacka.😂 
I Måndags så hoppade jag med Wille och det vi måsta träna på är att komma tajt på hindrena utan att han ska riva, så han liksom jobbar ingenom sin galopp så han arbetar så blir inga pet. Nästa helgska vi komma igen med tävlings starten igen, en helt vanlig 80 cm clear round. Det jag tycker är då himla konstigt är att bara för några år sedan tyckte jag 60 var högt som jag tycker nu är som en liten bom på marken typ....😱 As konstigt, kan inte fatta nåt! Nu tycker jag 1 meter är rätt så högt och så fort jag får möjlighet till hoppbanan på Ljusdals ridklubb ska rekordet bli 1 meter! Har tagit det så långsamt med höjden, eftersom Wille inte ville knappt hoppa nåt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela