Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Hoppträning igår!

Publicerad 2014-03-04 11:49:09 i Allmänt,

Igår var det hoppträning för mig och Ville, tyckte det gick jätte bra jag! Han hoppade en hel 80 bana utan att vägra någonting.. Helt otroligt enligt mig, har aldrig känt att han har varit såhär trovärdig! Nu ska jag börja med han på en L:d bana 80 cm,  på en clear round. 

Är iaf super nöjd nu när han har hoppat en 80 cm bana utan att vägra! Han kan egentligen hoppa hur bra som helst men det gäller att få upp hans självförtroende. På Torsdag ska jag hoppträna igen för Anki. Jag har inte alltid varit så glad över Ville, kollat på alla dom andra hästarna som hoppar allt hoppar 1 meter hur lätt som helst, och känt att där vill jag oxå vara med Ville. Men kom på mig att han inte har självförtroende som det räcker. 


Har tänkt att ja, en dag får jag oxå hoppa sådär med honom. 

Nu går det bara uppåt så jag är snart vid mitt mål, att kämpa blir man lyckligare av, när det väl händer. Än att alltid tro att ens häst hoppar allt. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela