Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Terräng 23-8/15

Publicerad 2015-08-23 20:11:31 i Allmänt,

Idag red jag terräng på Wille och det gick väldigt bra, han rullade på och hoppade allt. 
Är jätte nöjd, det är ju bra träning i självförtroende för hästarna och speciellt får dom mer mod på tävling. 
 
Nu taggar vi om till nästa helg, söndag ska jag tävla 2 klasser, värma upp i en l:d för han får ha som uppvärming efter sommaren. Sedan ska jag tävla l:c. 
 
Det har inte alls gått så bra på dom senaste tävlingar.. Men vi kämpar om. Och försöker skjuta bort alla motgångar. Och kämpa mot dessa framgångar!
 
 

Kommentarer

Postat av: Patricia

Publicerad 2015-08-28 19:05:14

Du kanske borde testa på att tävla terräng. Då ingår det att rida både ett dressyr moment, ett banhoppningsmoment och ett terräng moment(om jag förstått det rätt). Du kan ju fundera på det inför framtiden iallafall :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela