Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Bloggtips till er som vill börja blogga:

Publicerad 2015-06-18 14:08:00 i Allmänt,

1. Stressa inte att sätta dig framför datorn/ipaden eller vad det nu kan vara, utan ta det sin tid. Inget t.ex åsiktsinlägg kan tryckas fram. För mig t.ex när jag är ute och rider ensam i skogen så kan det bara poppa upp olika åsikter i mitt huvud.. Så tänk genomtänkt vad du vill ha och säga, tvinga inte fram orden, låt orden komma i sin takt! Jag kan iallafall inte sätta mig och skriva en hel bok om det åsikter jag har och säga när inte jag har tänkt igenom det. 
 
2. Sätt på hörlurar och sätt på din favoritmusik, spelista osv! Det går super bra att tänka då, åsikterna poppar upp i skallen som ny poppade pockorn i micron!  :D 
 
3. Var dig själv när du skriver, skriv ur ditt hjärta inte från någon annans! 
 
4. Läs andra kända bloggares bloggar så får du mycket inspriation, hur det skriver, kan vara väldigt läsvärdigt!
 
5. Du behöver inte skriva och ta med sllt du gjort under dagen, från och med när du stiger upp tills du går och lägger dig, säg det du vill ha och säga. 
 
6. Det jag måste träna på är att skriva mer utförligt om den saken, som jag dock inte orkar ibland, ahhah.
 
7. Du kommer alltid få det som är emot dig och det som är med dig. Några som inte tycker det åsikter som du och verkligen hatar de, vissa tycker kanskr exakt lika som dig. Men du måste ändå gå igenom det du vill ha och säga du kan inte bara tro att du ska ge upp bara för du har några "haters" istället för att tänka på det som är emot dig tänk istället på det som är för dig! Att vara stark och inte gå efter vad andra tycker är den starkaste egenskapen man kan ha.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela