Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Min grund inom ridningen

Publicerad 2015-06-25 00:02:00 i Allmänt,

Hej! Nu tänkte jag skriva vart jag började med mitt ridintresse.
 
Jag hade alltså hästar när jaag föddes, Smacken. Han som jag red först på av alla hästar. En 170cm häst satte jag upp mig på 1,5 år.Tur han var snäll! Sedan red jag mycket hemma, så jag var inte alls "hästovan" när jag skulle börja på ridskola. Mitt "ridintresse" på riktigt började inte än vid 6-7 år cå jag började på ridskola. Jag har också varit nybörjare en gång, det har alla och den striden får alla ta sig igenom. Det är ju bäst eller snarare "lättast" att vara nybörjare när är liten. Jag började alltså på Ljusdals ridklubb, med mycket tjatande. Min kompis som inte alls är intresserad av ridning idag men dock började när jag började. Hon gjorde så jag också började på ridskola. Jag red ridskolehästarna osv. Men den hästen jag "fastnade" för var mest Cartoon på ridklubben, så vi fick välja en vi skulle borsta. Jag tog Cartoon. 
 
Jag hade gått några år på ridskola. Vi skulle kolla på en egen häst åt mig....! 
Den lyckan att veta att man ska få en alldeles egen häst, den är obeskrivlig..
Vi kollade på en häst som hette Ultra, eller som jag döpte om till "Stella" thihi xD.. 
Ja, vi köpte henne, lilla racerulla.. Hon var ett hett litet gottlandsruss. Jag vet inte riktigt vad som hände men jag tror vi tyckte hon var för het för mig när jag var så liten.. Så vi sålde henne, eller ja "bytte" mot Snövit :P.
 
 
Snövit var ju inte heller den bästa hästen, jag gjorde iallafall många skojiga grejer med henne.
Jag har dock fortfarande snövit kvar.
2012 köpte vi Wille, då han var alldeles förstor red jag mycket Snövit.
Idag rider jag mest Wille.
OCH JA Wille har ju sina problem dock, han också!! 
 
 
 
Lite om min grund i ridningen.
Det jag vill säga till alla som vill börja rida -
 
Även OS ryttare har varit nybörjare, go for it!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela