Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Ridning är inte en sport....?

Publicerad 2015-09-24 18:36:36 i Allmänt,

Ridning är inte någon sport.....?


Några människor har något i sig, vart får dom allt ifrån? 
Vi hästmänniskor får höra nästan varje dag, eller se på nätet hur många människor skriver: "ridning är inte sport" hit och dit. 

Hur tror ni vi hästmänniskor känner som kämpar med våran sport, varje dag? 
Vi får vara med om blod, tårar och svett och ni säger bara att "ridning inte är något fysiskt ansträngande" hur tror ni VI känner oss då?

Vi hästmänniskor och hästägare har en eller flera hästar att rida och sköta om varje dag, försöka utvecklas och bli bättre på saker varje dag. 

Rykta, mocka, rida och sånt! 

Ridning är nämligen en väldigt svår sport. 
Det är inte bara att hoppa upp på en häst och rida.. 

Ridning är svårare än just DU tror..

Jag skulle kunna ranka den med världens svåraste och jobbigaste sport..

Men alla tycker ju olika, men ridning är iallafall motsatsen vad ni tror att den är..

Ridning handlar om teknik mellan häst och ryttare.

Om någon liten  p12a eller något säger: ridning är ingen sport, osv osv.. 

Så det är bara för ni är noobs, vafan vet ni om ridning? 

INGENTING! Nä precis.. 

Vi hästmänniskor kämpar mot våra mål och vi möter både motgångar och framgångar..

Ibland går det bra och ibland dåligt.

Så tyst! 

Hoppa upp på en häst och "RID BRA"! 

Oj just ja, det kan ni ju inte!!😂😂 Hahahah! 

Några nybörjare kanske åker runt på hästen, men när man kommer ganska långt in i sin ridning så är det mycket, svett blod och tårar man får uppleva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela