Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Är såå dålig på rubriker, men läs texten!!

Publicerad 2013-08-04 14:30:00 i Allmänt,

Först från början hade jag ett gotlandsruss sto, hon var väldigt het och så.. Hon hette Ultra, men jag kallade henne för Stella (haha roligt namn, men jag tyckte antagligen om det då) En gång skulle jag rida på henne, jag skulle precis hoppa upp. Då så stegrade hon sig rakt upp jag hade inte ens fått i stigbyglarna ännu. Jag var väl inte sjutton beredd på att det skulle hända, så ja jag flög av.. Hon trampade på mitt ben, trodde först att jag hade brytit det men det var som tur inte brutet för jag kunna röra det sen.. Sen skulle t.o.m mamma hoppa upp på na, men nej stella var helt galen.. Hon bara var helt gaaalen !! Snövit och ville skulle aldrig trampa på en sådär.. Men det som var felet att man måste rida henne stenhårt varje dag och det gjorde jag inte.. Men vi bestämde oss att sälja henne.
Vi bytte henne mot Snövit. Sen fick jag Snövit, som alla nog vet är hon väldigt tjurig och så ;).. LILL TANTA :*
Men sen ville jag ha en häst som jag kunde börja förbätta ridningen och inte alltid, kämpa, kämpa och kämpa med snövit.. Så jag fick ville, (men har snövit kvar) han är väldigt lätt att rida på och så men hoppningen måste tränas, så att han inte vägrar så som han brukar göra... Men tack vare jag har haft Snövit, har jag fått en jätte bra balans som jag är jätte glad att jag har, nu när ville vägrar på hinder så jag ej flyger av!!
Jag tror jag aldrig har flygit av ville när han har vägrat..
Inte barbacka heller ;) !
Såhär tkr jag faktiskt, om jag sitter kvar med sadel sitter jag kvar barbacka.. Sen har jag fått ännu bättre bra balans nu när han brukar vägra.. Busiga hästar kan vara ett + ändå !!
-"Man blir bättre att rida, man får bättre balans"
Jag ska hoppa ganska lågt nu på ville, så vi får upp ett förtroende i hoppningen ! Han har varit med i en hoppolycka med förr förra ägaren Ville, så det är nog drf han vägrar. Han tävlade nog i höga klasser när olyckan hände..
Men man måste vara posetiv, se här, om han ej hade varit med om olyckan skulle jag inte haft honom idag.. Då skulle hon ju inte ha sålt honom..
"Jag tkr det är lika lätt att hoppa barbacka som att hoppa med sadel, jag har hoppat 85 barbacka och 85 med sadel.. Så jag har hoppat lika både barbacka och med sadel.. Tänk när jag har hoppat en meter med sadel, då kke jag hoppar en meter barbacka? Det är inte omöjligt!!"
 
 
 
Ha det bra nu!! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela