Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Hello..

Publicerad 2013-12-01 21:18:00 i Allmänt,

Hej, idag vilade Ville och Snövit med för den delen, jag med från ridningen eftersom det var världens blåsväder och hade ingen chans alls att rida när det blåste så, jag gjorde inte alls så mkt idag....
 
Igår: Red jag med Patricia, jag hade Ville och hon Gullan.
 
Hur det gick: Jaadå, först red vi ut en liten slinga i skogen sedan så red vi på en åker. Då blev Ville lite laddad, han ville testa mig lite då han sparkade bakut flera ggr i rad. Men sedan förstod han att jag blev inte rädd och då gab han sig. Många kan tro att Ville är en lätt häst, men han är ingen lätt häst han testar verkligen med att sparka och försöka göra en rädd fast jag blir inte det då ger han sig. Men annars gick det bra, på slutet lyssnade han verkligen på mig och jag gjorde skänkelvikningar och det gick faktiskt bra. På slutet gick han som värsta dressyrhästen och lydde minsta lilla jag gjorde.
 
 
Jag har oxå funderat det på när jag börjar komma igång med Snövit och Ville till våren att tävla, kke jag kan tävla en gång på Gullan i dressyr med. Ja, bara L:C alltså, men det är bara om hon är i kondition och så. För hon kan vara en väldigt fin dressyr häst oxå. Jag har inte heller nåt emot att tävla 3 hästar! Det kke blir stressigt men kul att variera hästar, så ni kke får se mig och Gullan med på en dressyr tävling. Men det är bara att alla som rider Gullan som är medryttare och så verkligen rider henne mycket nu i vinter, till våren oxå. Jag med såklart, jag måste ju rida henne oxå ibland isf. Så kke hon är i kondis om när jag ska tävla henne. Men först satsar jag på Ville och Snövit nu och om det skulle vara så att jag kan klämma in Gullan i nån tävling så går det väl. Hon kan gå i form det kan hon, men det krävs att hon är i kondition.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anita Öberg

Publicerad 2013-12-02 18:57:57

Bra skrivet.

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-11 18:56:14

Vilket landskap bor du i? 😂

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela