Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Hej! Det var väldigt läänge sedan :/

Publicerad 2013-02-23 00:00:00 i Allmänt,

Hej! Nu har jag bestämd mig för att börja blogga igen--. Förlåt för jag har svikit er tittarna. Om jag huvudtag har några tittare. Men jag säger förlåt för jag har svikit bloggen !:( Men Jag kommer börja blogga nu igen och tänker inte ge mig. Asså.... Nu är det bara så. Jag ska bli bombad av tittare. Men har typ bara haft bloggen i ungefär ett idag har jag iaf ridit med julia. vi turades om med ville och snövit ville och snövit ( vi turades om med hästarna asså mina hästar ) Först red jag snövit sen bytte vi red barbacka som nästan alltid. Vi ska ordna en grupp som heter -:Barbacka-Laget''- Patricia kke vill vara med i gruppen ;) . Men iaf andra  bloggen jag hade med en kompis (angela) asså det verkade som ingen tittade på den. Men hoppas jag hinner blogga lite på den. Nu.. för angela vill kke det. Men i Onsdags så flög jag av SNövit :D Och idag så flög Julia av snövit eller hon gled av ;) Haha. Asså det var bara kul tyckte jag att ramla av :D  för vi red i djupsnön ;)....!! Det var kul ! Vi ska ha ett barbackalag'' som laget kallas. Vi ska turas om att hitta på vad vi ska göra när vi rider. Men på onsdag ska vi antagligen rida koner och slalom.. Sen så ska vi prova longera (stavning) det var Julias ide´ att vi skulle någon gång longera och någon sitter på.. Sååå.. aa....  Nu ska jag försöka blogga så mkt jag kan.. För ass¨jag fattar inte hur några kan  blogga varje dag och blogga jätte mkt varje dag. Det borde vara ngn som inte gör något knappt än bloggar. Här på bloggen kommer ni få läsa, vad jag tkr och tänker om saker och ting.
Olika artiklar och till och med kke ska jag skriva några berättelser, som jag kommer göra.
Många djur plågas och slaktas bara för ingenting: Det vi människor aldrig tänker på är att det finns många djur där i världen som behöver hem och hjälp. Många hästar som slaktas varje dag många andra djur som slaktas dödas av människor. Oskyldiga djur som ändå alltid gör sitt bästa. Men nejdå ingen bryr sig om dom. Ist för att köpa en av världens finaste dressyrhäst/hopphäst kan man köpa en travare som ska slaktas. Men jag vet dom är vilda men man får väl ha tålamod? Asså, hjälp världen ist för att skryta. Inte för jag har köpt en travare, men mamma har det : han heter Smacken. Han är faktiskt lugn och snäll. Men man måste ha tålamod ibörjan. Men bara tänk på dom djur som dödas. Alla oskyldiga varelser som har ingen aning om att det kommer få ett plågsamt/ kort liv? Vi människor struntar fullständigt i det. Om ni skaffar ett djur ska ni ha det tills de dör av ålderdom, eller om dom blir för sjuka /skadade. Måste man tyvärr ja ni vet redan. Men i världen kan dom ta och slänga saker på dom stackars djuren. T.ex:  En häst som kanske är lite rädd för sitt nya hem och så skriker hästens ägare åt den, då bitts den till och ägaren bli arg och slaktar den. Tänk på alla plågsamma saker det finns där ute. Dom tror att djur är leksaker, som man kan trycka på och skada hur mycket som helst. Men nej, det är inte så. Djur som svälter och törstar igäl, djur som fryser igäl.  Det djuren vill är att ha ett helt liv ist för ett halvt.
 
Iställer för att köpa ras-katter:Ist för att köpa ras-katter kan man ta hemlösa katter som gör vad som helst att få mat och bli ompysslad. Det är säkert många katter där ute som svälter dör... Men som inte vi tänker på. Hundar som blir slagna av pinnar. Hästar som någon kastar sten på. Hååårda sten bitar som är 20 cm stoora... Sten bitaar. Som slår mot djuren. Dom som skriker åt djuren och älskar att plåga dom.
 
 
 
 
 
 
 
// Lovisa :)
 

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2013-02-23 00:02:22

Menade att jag hade haft bloggen i nästan ett år

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela