Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Del 2, "på fjärde våningen"

Publicerad 2013-03-04 20:09:29 i Allmänt,

Nu kommer del 2, på fjärde våningen!
 
 
Del 2, "På fjärdevåningen"
 
 
 
 
Evelina visste inte om hon kunde lita på Petra, men nu måste hon hålla det hon nu lovat.
 
"Petra lova nu att aldrig berätta för mamma och pappa, att vi går dit" Sa Evelina strängt
"Jaa, jag har ju redan lovat det!" Sa Petra
"Okej, bra" Sa Evelina
Dom öppnade dörren försiktigt så ingen av föräldrarna skulle höra dom, när dom gick ut.
"Okej hör på här nu Petra" Sa Evelina
"Ja vad?" Sa Petra
"Vi smyger nedför trappan här kom." Sa Evelina och tog tag i Petra
"Men vadå ska vi gå in i genom dörren i de-e-e-e-n-n-n-n-n d-d-d-d-d-ä-ä-ä-ä-r-r-r-r-r-r-r fjärde vårningen?" Frågade Petra, det märktes på henne att hon var rädd.
"Nej, vi ska kolla igenom nyckel hålet." Sa Evelina
"Okej." Sa Petra
När vi hade gått ner genom trappan så kollade vi igenom nyckelhålet.
"Ser du något Evelina?" Undrade Petra
"Nej men typ en soffa och aaaah!" Sa Evelina
"Vadå aaaaah?" Sa Petra
"D-e-e-e-e-t ligger blod på golvet!" Sa Evelina
"Va är det sant?" Sa Petra
"Ja kolla själv!" Sa Evelina
"Jag ser oxå en soffa och blod på golvet!" Sa Petra
"Gud, undra vad som har hänt!" Sa Evelina
"Mm!" Sa Petra
"Jag hörde ju ett skrik också!" Sa Evelina
"Tyst jag hör någon som kommer nedanför trappan!" Sa Petra tyst
Dom gömde sig i ett skåp som stod precis bredvid dom.
"Tyst det kommer någon!" Sa Evelina
"Aaj, ah men det är så trångt!" sa Petra
"Men tyst bara!" Sa Evelina
Tjejerna hörde någon som låste upp dörren, (dörren på fjärde våningen) sen small dörren igen.
"Gud vad rädd jag blev att vi skulle höras Petra!" Sa Evelina
"Ahmen förlåt, det var så trångt!!" Sa Petra
"Men någon låste ju upp dörren!!!!" Sa Evelina
"Ja, jag vet och det är säkert någon där inne." Sa Petra
"Kom skynda, vi måste gå hem till våran lägenhet innan mamma och pappa märker något." Sa Evelina
"Du har rätt, dessutom kan den där som gick in i den där dörren komma!" Sa Petra
Tjejerna hoppade ut ur skåpet och sprang hela vägen tillbaka till deras lägen het.
"Hoppas inte mamma och pappa har märkt något!" Sa Evelina
"Precis vi får hoppas på det." Sa Petra
Dom gick in i deras lägenhet och smög upp och la sig i sina sänger, som inget hade hänt.
Deras föräldrar märke inget, som tur var.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja det var del 2 "På Fjärde Våningen"
 
Vill ni veta hur det går och vem det var som gick in genom dörren till våning 4 , så kommer det kke i del 3!! Så Del 3 kommer jag skriva någon dag när jag har tid!
Ja, hejdå!
 
//LOvisa
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela