Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Jag förlåter så !!

Publicerad 2013-03-22 18:18:30 i Allmänt,

Förlåt för dålig updatering.. Men nu så fan ska jag inte göra om det iaf hoppas jag ;).
Men idag tänkte jag skriva del 3 på´: "På Fjärde Våningen"
Så jag hoppas att ni tycker den är bra. För det kan ju vara jobbigt att skriva berättelser, men dock är det såklart roligt!! :D Men ja nu kommer den...
 
 
 

                       ”På fjärde våningen:” Del 3

 Medans Evelina och Petra låg i sina sängar, drömde Evelina något väldigt konstigt. Hon drömde att hon såg en man som var svarklädd, det var några skvättar blod på hans svarta kappa… Evelina såg framför sig han hade röda ögon nej va? Drömmer jag nu Evelina nöp sig i armen. I drömmen gick mannen närmare henne och närmare..

-SLUTA! Skrek Evelina   

Mannen hade ett läskigt leende, vad händer tänkte Evelina, hon nöp sig i armen igen… Nej det gick inte att vakna. Nu såg Evelina hur blek mannen var i ansiktet och hade bleka ögon… Nej säg INTE att det är en…. VAMPYR! Tänkte Evelina

Mannen öppnade munnen lite och då såg Evelina tydligt att han var en vampyr… Men hur? Vampyrer finns inte… Tänkte Evelina

Han hade två stora LÅÅÅÅNGA huggtänder.. Evelina nöp sig igen i armen, men inget hände.

Hon tänkte nej, det är en dröm… Tänkte Evelina

Evelina nöp sig en gång till i armen, men nu äntligen såg hon taket sängen, allt!

Evelina gick ur sängen och sprang in till Petra.

-Petra!!!!!! Sa Evelina

-Vadå? Sa Petra

Petra satt och kollade på sin mobil i sängen…

-Jag drömde en så märklig dröm… Sa Evelina

-Vad drömde du? Frågade Petra

-Att du vet jag var på fjärde våningen och där såg en man, han var blek i ansiktet och hade några droppar blod på kappan, han hade två huggtänder , vassa låånga! Sa Evelina

-Va? Men gud det är inte på riktigt i alla fall! Sa Petra

-Vem vet.. Jag hoppas i alla fall inte det! Sa Evelina

Ja det var del 3 på: ”På Fjärde Våningen” –Var Evelinas dröm sann? Eller inte? Det får ni veta på del 4!  Ha det såå toppen!! //Lovisa

Kommentarer

Postat av: Molly

Publicerad 2013-03-22 19:34:47

Dina berättelsen är så bra jag bara längtar tills del 4 av "på fjärde våningen"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela