Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Idag - Rida

Publicerad 2013-11-29 23:30:00 i Allmänt,

Hej!!
Idag red jag med Villemo, hon hade Snövit och jag Ville. Det gick ganska bra, fick rida i trädgården again, fast jag drömmer om ett helt eget stall, ridhus, ridbana och allt. Men man får tänka på alla dom som inte har så lätt, dom som lever i krig och lever i svält. Då så slutar man tänka på det, men det ska jag änåd fixa när jag blir myndig. Då ska jag fasigen bygge ett stall, ridbana och ridhus, inget struntprat om den saken. Eller man kan tänka på oxå att dom barn som inte har det så lätt kke gillar hästar mer än allt annat på heeeeela klotet, deras föräldrar kanske inte har råd med att betala ridlektioner bara för barnet ska får rida. Då har man själv mkt bättre, om man tänker i det perspektivet.
 
Jag har ganska mycket jag, men ändå inte.. Två egna hästar har jag men ingen Iphone som alla har nu, en slags android mobil har jag, men jag har två val. Egna hästar eller Iphone? Jag väljer egna hästar. Jag står för den jag är och en Iphone vad förändras man på den? Joooooooäänäää, att många försöker vara coola och tuffa för man har nån Iphone som man ska gå runt och visa upp och vara jävligt cool???? Jag kan erkänna det jag vill ha, det är en Iphone men jag tänker inte lägga pengarna på en sån grej, jag lägger pengarna på något bra.
 
Jag ser ibland att det är några som går runt och retar en peroson för den har ingen andoriod mobil, och så där, inse att själva grejen det är med mobilen är att man kan kunna ringa/smsa osv och kke ha nåt spel. Några säger:
Haha, din är ju från stenålden (berättelsen om Emilia skrev jag en berättelse ju men i det perpektivet är det hon som tycker hennes mobil är från stenålden) haha, sedan det typiska sättet, sen visar dom upp sin mobil och säger:
Haha, inse seriöst att denna mobil är så mycket bättre.
Snyggare ja, det är den men bättre nja, det bror på vad man vill göra med mobilen.
 
 
Inte gå runt och vara lite cool för man har en Iphone, ojoj, vad coolt verkligen. Satsar mer på hästsaker jag och dom som jag vill ha! Stå för den du är om du inte vill ha nån Iphone, för jag vill ha en men tänker inte lägga pengarna på en sån. Men nästa år blir det väl att jag köper en ny mobil själv, en eeee vet inte, Iphone?? Haha, näejdååjaadåå jo jag vill ha en men tycker det är för konstigt att lägga alla pengarna på.
 
Om du inte har nån egen häst och är avundsjuka på dom som har så tänk i detta perpektiv:;
 
"Det finns så himla många fattiga dom inte ens skulle drömma om att bo i ett hus, många får sova ute i trapphus eller på gatorna, det är så livet är för många och det är bara att inse....."
 
 
 
Här kommer ett schema under veckan som varit;
 
Måndag: Hoppa Snövit
Hur det gick: Bra! Hon var bara lite het (faktiskt) hon som brukar tjura hon var som en ängel då och vi skulle hoppa med båda händerna sträckta åt sidorna och så hoppade jag, det var sjukt kul. ♥♥
 
Tisdag: Hoppa Ville
Hur det gick: Nja, han sparkade bakut ett antal ggr och blev helt galen och het. Han bara galopperade på stället korta perioder och sparkade flera ggr efter varann. Men förutom det gick det vääl braa?
 
Onsdag: Vilo dag, jag tränade till afrika provet (som var i Torsdags) fick inte rida för jag måste träna.
 
Torsdag: Red med Molly, dressyr jag hade Ville och hon Snövit
Hur det gick: Jodå bra!
 
Fredag: Idag!!!! Red med Villemo, jag hade Ville och hon Snövit (dressyr)
 
Hur det gick: Det gick bättre än i Torsdags, Ville lyssnade mer och jag var mer fokuserad. Jag red barbacka föresten. Jag hade det oskarpa bettet, Ville funkar kanon på det bettet nu med, jag har nog fått längre och starkare ben i sommar och nu kan jag få ner han i form med det vanliga bettet.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anita öberg

Publicerad 2013-11-30 22:23:38

Jag har läst din blogg,tycker att den var bra skriven.De är så kul att få veta lite va du har gjort i veckan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela