Lovisa Öberg Isaksson

lovisaobergisaksson.blogg.se

Jag har väl inte slutat?

Publicerad 2016-02-07 00:11:48 i Allmänt,

har jag slutat blogga? Jag vet inte och kan inte just svara på den frågan... Har inte något dator att blogga ifrån, just nu använder jag ipaden som är väldigt jobbigt att skriva på. Men 1000 tankar rör sig i min hjärna så jag vill skriv lite!
 
 
Du "blir" den du vill vara;
 
 
Ja, och det instämmer faktiskt. Om du gillar det du gör och bildar självförtroende runt din hobby t.ex, kommer även andra att tänka ungefär: Hon/han verkar tro på sig själv, hon/han verkar duktig osv..
 
För det du tänker om dig själv bildar även andra människors tankar om dig.
Om du tänker att du är usel och inget värd, kommer du även uppfattas som det. 
Du kanske går lite ihopskynken stirrar ner i backen och tror att du verkligen är dålig, ditt självförtroende är på 0. 
Din omgivning kommer därmed uppfatta
att du är dålig. Motsatsen är då att du går med rak rygg, vet vad din plan är och kanske t.o.m ler lite och sprider lite glädje. 
 
 
Det jag menar är att du måste tro på dig själv för att andra ska även tro på dig.
 
 
Jag vet att det ibland kan vara svårt, men du måste ändå försöka. Ja just du som läser detta nu. 
Det tar tid att bilda självförtroende och acceptera dig själv, nej det går inte på 1 minut. 
Ta tid och tänk, vad just du är bra på. 
 
 
Ha alltid mål;
 
 
Att ha mål innebär att du kan sätta ett mål dit du vill vara inom en viss tid, fokusera bara på dit du ska. För nej ingen. Verkligen ingen ska behöva stå i din väg! Om någon skulle stå i din väg. Gå över dom! Gå rakt över Dom! Kom ihåg att verkligen ingen kan stoppa dig, för sånna människor som vill försöka förstöra ditt mål och Plan är verkligen usla människor. Sånna människor som verkligen har gett upp hoppet om sin egna dröm! Ge dom inte tid för att förstöra för dig. 
 
 
Ett ganska kort inlägg men hoppas att ni gillade det! kommentera isånnafall! ❤️

Kommentarer

Postat av: Patricia Thorsell

Publicerad 2016-02-09 19:03:58

Jättekul att du bloggat! 😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lovisa

Hej! Jag är en tjej på 14 vårar & heter Lovisa som driver denna blogg. Jag har två egna hästar som heter Wimbledon "Wille" och Snövit. Jag håller på att tävla förfullt med Wille i både dressyr och hoppning. Wille har också varit med om en hoppolycka så här på bloggen får ni läsa om min och Willes utveckling i hoppningen och påväg mot våran framgång. Snövit är en lite envisare ponny med humör, då ingen lättriden ponny precis. Men när man väl har henne där hon ska vara så går hon som en dröm. Ska också börja tävla henne snart! Utöver hästarna har jag andra djur i min familj, t.ex som höns, katter, en hund. Hoppas ni kommer följa min blogg!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela